Paul Adom Otchere Admits Metro Was Spoon-fed Election Figures By NPP

Host of Accra-based Metro TV’s ‘Good Evening Ghana’ show, Paul Adom Otchere, has admitted that the election results figures that he and his channel published during the 2020 elections were fed to him by the governing New Patriotic Party (NPP).

On his show, Adom Otchere confirmed what is widely speculated in the public, that he was part of a conspiracy of Ghanaian journalists who sourced election figures directly from the ruling party.

Now that the results have failed to make mathematical sense, Adom-Otchere is now claiming that he will spend time to investigate the NDC’s position that the elections were flawed.

“…The New Patriotic Party began the night of elections, we were in this studio […] and we all saw that the New Patriotic Party had set up a collation system by which they were collating the results of the election and at each point, they will send information across board. I got some of the information, I believe other journalists did. Different people got it, and they will tell you that they are at 70 percent reported pink sheets from across the country and this is what they are seeing,” Mr. Adom Otchere said.

It is believed that fears that the NDC might take serious actions to remedy the flawed elections is forcing crooked media organisations and journalists to admit being used as mouthpieces of the governing party. 

Already, NDC’s renowned lawyer, Tsatsu Tsikata, has been reported as serving notice that all media houses which projected the fake election figures that named President Akufo-Addo as the winner will be tried in court over the grand scam.

Many media houses, including Adom Otchere’s Metro TV, have come under scorn after their projections on the election, which affirmed the NPP’s claims, turned out to be mathematically impossible.

Metro TV, TV3, Joy FM, UTV, Peace FM and a host of other stations projected the same figures that showed that Akufo-Addo had won the elections with some 51% of the votes cast. Their projection had been parallel to that of the Electoral Commission (EC), until unrealistic mathematical tallies has forced the EC to tweak its final results almost six times.

After the EC had published the figures which differed greatly from what the NDC had collated, the NDC realized that the percentage allocations to the various candidates tallied up to more than 100 percent.

An embarrassed EC has since changed its own declared figures. For the media houses which similarly projected as the EC, the development has buried their credibility in dung.

Soon it started emerging that all the media houses, together with the EC had sourced their figures from the ruling NPP. Joe Anokye, head of the National Communications Authority (NCA) who also headed the NPP’s election machinery is widely speculated to have been the one who had supplied the figures to both the EC and the media houses.

According to allegations, the NPP system intercepted figures coming from the various collation centers and changed them before forwarding to the EC and the media houses.

As for the EC, the NPP has revealed that in some instances the EC even depended on the pink sheets of the NPP.

The NDC has rejected the election results and called for a Forensic audit into the results.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here